דוחות נייקי פורסמו אתמול – הטוב הרע והמכוער 👇

הטוב:
שינוי המגמה מתחיל לתת פירות.
התוצאות עקפו את הצפי של וול סטריט. חובה לומר שהצפי מלכתחילה לא היה כזה מאתגר כך שאין פה שיחוק משמעותי מבחינת התוצאות אבל בכל זאת..
המכירות עמדו על 11.7 מיליארד דולר (עלייה של 1% לעומת שנה שעברה) וגבוה מהצפי שעמד על 11 מיליארד בלבד. הרווח הנקי הסתכם ב 0.49 דולר למניה לעומת צפי של 0.28.
תחום הביגוד, עוד לפני השת”פ עם SKIMS# של מיס קרדשיאן, עלה ב9%.
המכירות בצפון אמריקה עלו ב4% לעומת שנה שעברה.
הערוץ הסיטונאי עלה ב7% לעומת רבעון מקביל. אחד הדברים הראשונים שעשה אליוט היל המנכ”ל החדש הוא לשקם את היחסים עם הפרטנרים של נייקי. נראה שהדברים עובדים טוב.
רמת המלאי ירדה ב2%.
תחום הריצה עלה ב20%! נתון דרמטי. כתבתי בעבר שמשם תיפתח הטובה לנייקי.

הרע:
השינוי לא יהיה לינארי כפיי שהיטיב להגדיר זאת סמנכ”ל הכספים. יש אזורים בביזנס שעדיין מראים ירידה כמו:
תחום הנעליים (מינוס 1%), בעיקר נעלי אופנת כדורסל כמו אייר ג’ורדן ודאנק.
סין (מינוס 9%)
הערוץ הישיר (מינוס 4%) בדגש על הדיגיטל (מינוס 12%)
וקונברס (מינוס 27%)
הרווח הגולמי נשחק ל42.2% בגלל הנחות גדולות שניתנו ללקוחות על מנת לסלוק סחורה ישנה ועודפת.

המכוער:
מתחרים שמסתמכים יתר על המידה על הערוץ הסיטונאי שלהם ייפגעו משינוי הכיוון של נייקי.
כן – HOKA, On, PUMA Group, New Balance ואחרות – אני מסתכל עליכן.

מכירות נייקי עולות אומר שטח מדף גדול יותר עבורה בתוך החנות. שטח גדול עבורה אומר פחות שטח מכירה לשחקניות אחרות. חד גדיא חד גדיא. זה משחק סכום אפס.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *