Similar Posts

אסוס – מה קרה למי שפעם כל צעירות ישראל והעולם העריצו?
אסוס נוסדה בבריטניה בשנת 2000. היא החלה את דרכה כפלטפורמה שבה לקוחות יכלו לקנות בגדים כמו של הסלבס בסרטים (למשל הג’קט האדום שלובש בראד פיט בפייט קלאב). פירוש אסוס הוא As Seen On Screen. מהר מאוד היא הפכה להיות פלטפורמת מולטי-ברנד שרוכשת מלאי ממותגים ומוכרת אותם בחנות האונליין שלה. כשהיא מנצלת את התפתחות האיקומרס היא…

אסטרטגיה עסקית – מה הקשר בין רשת ג’יי די ספורט הבריטית ומשבר הסאב פריים בארה”ב ב2008?
פוסט אסטרטגיה – מה הקשר בין רשת ג’יי די ספורט הבריטית ומשבר הסאב פריים בארה”ב ב2008? במשבר הסאב פריים של 2008, התקשורת האמריקאית השתמשה בביטוי “גדולים מידי מכדי ליפול” כדי לתאר את הבנקים הגדולים בארה”ב, חברות הביטוח והמשכנתאות וכל מי שהיה שותף מרכזי לחגיגה שיצרה את המשבר הפיננסי העצום. הכוונה הייתה לתאר גוף שהנזק שייגרם…
בצינור טוענים שנייקי מתמוטטת
בצינור טוענים שנייקי מתמוטטת – אז איך המניה שלה זינקה ב15% ביום שישי האחרון?!? נייקי דיווחה ביום חמישי האחרון את תוצאותיה הכספיות לרבעון ה4 ולשנה כולה (השנה הפיסקלית מסתיימת במאי). התוצאות, בכל פרמטר, היו גרועות: ההכנסות ירדו רבעון חמישי ברציפות, ערוץ המכירה הישירה ירד, נייקי דיגיטל התרסק ואפילו הערוץ הסיטונאי ירד. הרווח הגולמי ירד בגלל…

לונג אדידס שורט נייקי?
או – האם מסתיימות להן שבע השנים הטובות של נייקי ומתחילות שבע השנים הטובות של אדידס? תראו את הגרף מגוגל טרנדס 👇 אדידס סמבה מתפוצץ. אבל הדגם הזה משקף מגמה רחבה יותר כי דגמים נוספים של אדידס מראים התנהגות דומה. אדידס קמפוס למשל. ומנגד ירידה בחיפושים אחרי האייקונים הכי בולטים של נייקי בראשם אייר פורס…

פוסט מספר 4 ואחרון מתוך ביקור בהולנד. והפעם: כמה אפשר לחסוך ע”י שילוב טכנולוגיה בצורה נכונה בריטייל?
פוסט מספר 4 ואחרון מתוך ביקור בהולנד. והפעם: כמה אפשר לחסוך ע”י שילוב טכנולוגיה בצורה נכונה בריטייל? הרעיון המסדר בהכנסת טכנולוגיה בריטייל הוא חסכון בעלויות כוח אדם. העלות הגדולה ביותר עבור החברות. העקרונות המשלימים הם לתת את אותה רמת שירות טובה לפחות כמו של בן אנוש ושהטכנולוגיה לא תחליף את בן האנוש אלא תסייע לו…

כמה העסק שלכם שווה?
לאחרונה אני נתקל (זה רק אני?) בלא מעט פוסטים ופרסומים על עסקים שמחפשים למכור את העסק או להבין “כמה העסק שלי שווה”? אז כמה העסק שלכם שווה? בואו ננסה לעשות קצת סדר. כאשר העסקה היא בין קונה מרצון לרוכש מרצון יש אינטרס לקונה לשלם כמה שפחות ולמוכר למכור בכמה יותר? אז איך מגיעים למחיר הנכון…
הטוב:
שינוי המגמה מתחיל לתת פירות.
התוצאות עקפו את הצפי של וול סטריט. חובה לומר שהצפי מלכתחילה לא היה כזה מאתגר כך שאין פה שיחוק משמעותי מבחינת התוצאות אבל בכל זאת..
המכירות עמדו על 11.7 מיליארד דולר (עלייה של 1% לעומת שנה שעברה) וגבוה מהצפי שעמד על 11 מיליארד בלבד. הרווח הנקי הסתכם ב 0.49 דולר למניה לעומת צפי של 0.28.
תחום הביגוד, עוד לפני השת”פ עם SKIMS# של מיס קרדשיאן, עלה ב9%.
המכירות בצפון אמריקה עלו ב4% לעומת שנה שעברה.
הערוץ הסיטונאי עלה ב7% לעומת רבעון מקביל. אחד הדברים הראשונים שעשה אליוט היל המנכ”ל החדש הוא לשקם את היחסים עם הפרטנרים של נייקי. נראה שהדברים עובדים טוב.
רמת המלאי ירדה ב2%.
תחום הריצה עלה ב20%! נתון דרמטי. כתבתי בעבר שמשם תיפתח הטובה לנייקי.
הרע:
השינוי לא יהיה לינארי כפיי שהיטיב להגדיר זאת סמנכ”ל הכספים. יש אזורים בביזנס שעדיין מראים ירידה כמו:
תחום הנעליים (מינוס 1%), בעיקר נעלי אופנת כדורסל כמו אייר ג’ורדן ודאנק.
סין (מינוס 9%)
הערוץ הישיר (מינוס 4%) בדגש על הדיגיטל (מינוס 12%)
וקונברס (מינוס 27%)
הרווח הגולמי נשחק ל42.2% בגלל הנחות גדולות שניתנו ללקוחות על מנת לסלוק סחורה ישנה ועודפת.
המכוער:
מתחרים שמסתמכים יתר על המידה על הערוץ הסיטונאי שלהם ייפגעו משינוי הכיוון של נייקי.
כן – HOKA, On, PUMA Group, New Balance ואחרות – אני מסתכל עליכן.
מכירות נייקי עולות אומר שטח מדף גדול יותר עבורה בתוך החנות. שטח גדול עבורה אומר פחות שטח מכירה לשחקניות אחרות. חד גדיא חד גדיא. זה משחק סכום אפס.