Similar Posts

פוסט מספר 1 – ביקור בהולנד.
פוסט מספר 1 – ביקור בהולנד. בשבוע שעבר חזרתי מהולנד המום מרמה אחרת לגמרי של קמעונאות, משילוב מדהים של טכנולוגיה בתחומי הריטייל והשירותים ומהחווייתיות בחנויות. בסדרת פוסטים אנסה להעביר את התחושות עם דוגמאות מהשטח. נתחיל ב: hashtag#retailtech. zara: סלף צ’קאאוט. טכנולוגיה: hashtag#RFID. מעיני הלקוח: בעמדת הצ’קאאוט זורקים את הבגדים לתוך סוג של כיור, ושם נעשה…

נייקי משנה את הסלוגן המיתולוגי???
נייקי משנה את הסלוגן המיתולוגי??? לפני כשנה Sharon Kedem-Shanny ואני דיברנו בפודקאסט על נייקי וספציפית על הסלוגן JustDoIt# שקצת איבד את הזוהר וההילה שלו. האמת שהפודקאסט התיישן לא רע וחזה קדימה כמה דברים כמו החלפת המנכ”ל, אבל בהקשר של הסלוגן האלמותי הצענו שצריך פנייה קצת אחרת ושונה לקהל הצעיר. לקח קצת זמן אבל בסוף נייקי…

״המאבק על החולצה: נייקי מול אדידס בקרב הענקים של הכדורגל״
טור ראשון שלי בכלכליסט https://www.calcalist.co.il/shopping/article/b1rf4r04ye?fbclid=IwY2xjawHY3iNleHRuA2FlbQIxMAABHR0I742xIZLTJllO0Gg8BW8FzYRSOM9ZjnjQFegQIGhiFqU0Vgp-me6UyA_aem_QwQR001UNy3rcoTa3cbTNw?utm_source=calcalist.co.il&utm_medium=Share&utm_campaign=mail&utm_term=b1rf4r04ye&utm_content=Article%20Side

שימו עין על פוט לוקר – משהו משתנה שם לטובה
שימו עין על פוט לוקר – משהו משתנה שם לטובה. נראה שמארי דילון, המנכ”לית החדשה (שנה וחצי) מתחילה לעשות את השינוי המיוחל. הרקע לפיצוץ ביחסים לפני כשלוש שנים בין נייקי ופוט לוקר הייתה כמובן האסטרטגיה של נייקי שמתעדפת את ערוץ המכירה הישיר בחנויות הפיזיות ובאונליין על פני הערוצים הסיטונאים כמו של פוט לוקר. אבל לא…

דוחות קסטרו
קסטרו האחרונה לדווח מבין חברות האופנה סיכמה היום רבעון במגמה מעורבת. הנה דברים שאמרתי לנווית זומר מ YNET (לינק בתגובה ראשונה) “הדוח של קסטרו מציג תוצאות מעורבות. מחד ההכנסות עלו, אך מאידך הרווח התאפס. לצד פעילויות מצליחות מאוד כמו אורבניקה והודיס, שדיווחו מוקדם יותר החודש, המותג קסטרו עדיין מכביד על שורת הרווח, הגם שפחות מבעבר,…

מה הקשר בין קוקה קולה ואדידס?
מה הקשר בין קוקה קולה ואדידס? הימים הם ימי שנות ה80 וה70 העליזות, מייקל ג’קסון בשיאו, מכנסי פדלפון חזק באופנה, דור הבייבי בומר הוא הדור שכל המשווקים נלחמים על ליבו וכיסו בארה”ב מתחוללת מלחמה – מלחמת הקולה בין פפסי וקוקה קולה. פפסי, דרך קמפיינים מבריקים ופרסומות סופר קריאטיביות שמגחיכות את קוקה קולה מצליחה להיתפס כמותג…
המותגים העולמיים הרימו ידיים ומעבירים את ניהול החנויות לזכייני ריטייל מקומיים ובינלאומיים שזאת ההתמחות שלהם.
בעצם יש פה הודאה באשמה מצדם: אנחנו לא יודעים לנהל ריטייל בצורה טובה. לפחות לא טוב כמו מי שמתמחה בזה.
נייקי מעבירה לזכיינים בינלאומיים, מובילים, רציניים וחזקים כמו ריטיילורס למשל את ניהול החנויות בארץ ובעולם.
אדידס העבירה לאלקטרה, קבוצת ריטייל חזקה במונחים מקומיים, את ניהול רוב החנויות בארץ.
ועכשיו – תורה של דקטלון לחפש זכיינים שיחליפו אותה בניהול והפעלת החנויות.
כאשר המותג מפעיל בצורה ישירה את החנות, הוא שולט בלעדית במותג ובסדר היום שלו.
כמובן שחשוב למותג גם להרוויח. לכולם חשוב. אבל במידה רבה חשובים לו עוד דברים נוספים כמו שימור ובניית הון המותג לטווח ארוך ולכן נושאים כמו נראות חנות, חוויית צרכן, שירות לקוחות ובניית קהילה יקבלו תיעדוף גבוה ברשימה ובמקרים רבים המותג אפילו יחליט שלא לסגור חנויות שאינן מרוויחות מאותן סיבות לעיל.
נשמע רומנטי, לא?
בהחלט.
אבל…בסוף היום צריך לשלם חשבונות, לשלם משכורות ולהראות לבורסה גידול ברווחים ובהכנסות.
ואז צריך להתעורר מהנאיביות או כמו שאומר ויקטור חסון בגבעת חלפון: “לעסק סרג’יו”.
ובכל הנוגע ליעילות תפעולית – הזכיינים המתמחים מביסים את הניהול של המותגים.
הזכיין הקמעונאי קודם כל ולפני הכל מסתכל מתוך ראייה כלכלית טהורה של רווח והפסד.
הוא יתעדף מכירה למ”ר על פני נראות חנות, הוא יתעדף אחוז שכר דירה מהמחזור על פני חוויית צרכן ויתעדף קיצוץ הוצאות של שכר עבודה על פני מתן שירות פרימיומי בחנות.
הוא יבדוק כל הוצאה והוצאה דרך החור שבגרוש.
אלקטרה למשל סגרו חנויות לא רווחיות של אדידס. בום. אין סנטימנטים.
קודם כל רווח. אח”כ כל השאר.
זאת לא ביקורת. פשוט מבחינת הזכיין אי אפשר אחרת.
חשוב להבין שאלו מגמות עולמיות. אנחנו אמנם חשים אותן בארץ אך הן מתרחשות בכל העולם.
את מה שקורה עכשיו אפשר להגדיר במילה אחת: התמחות.
כל אחד יתמחה במה שהוא טוב.
החלוקה תהיה כך:
המותג ישקיע בבניית המותג (במקרים רבים, מטעמי ניהול מותג, המותגים יחליטו להשאיר אצלם את ניהול חנויות הדגל המובילות שלהן כמו חנויות נייקי טאון או חנות אדידס בדיזינגוף סנטר תל אביב), במוצרים איכותיים ובשרשרת אספקה.
הזכיין הקמעונאי יתפעל את המכירות, את ניהול רצפת המכירה ואת הלוגיסטיקה לנקודות המכירה.
התחלנו עם משינה ונסיים עם משינה:
זה לא נגמר, זה רק הסוף.
Dream Loud hashtag#retail hashtag#franchise