Similar Posts

“Victory Belongs To The Most Tenacious”
אחת מארבע תחרויות הטניס הגרנד סלאם הגדולות בשנה – הרולאן גארוס בפריז, בעיצומה. זמן טוב להיכנס טיפה לעומק ולספר מי היה רולאן גארוס, למה הסלוגן של התחרות הוא “הניצחון שייך לעקשנים ביותר” ואיך הכל בסוף מתחבר. רולאן גארוס לא היה שחקן טניס. אפילו לא חובב טניס. הוא היה בכלל טייס. הוא התפרסם כשהיה הראשון שחצה…

מה עובר על נייקי???
מה עובר על נייקי??? החברה החלה ביום שישי האחרון את סבב הפיטורים השלישי (!) שלה בשנים האחרונות. להייטקיסטים ביננו – זה חריג למדי במגזר שהחברה משחקת בו. למי שעוקב קצת יותר מקרוב המהלך הזה לא מאוד מפתיע: משהו לא דופק לגמרי בחברה מאורגון. ההכנסות בקושי צומחות. למעשה הן גדלו ב1% בלבד ברבעון האחרון והחברה נאלצה…

McKinsey About The Importance Of DTC (Direct-To-Consumer)
Another research from McKinsey about the importance of DTC (Direct-To-Consumer) 👇 The research focuses on appliances e-commerce, but the questions it draws valid for the entire online & offline retail sector: · What does the aspirational omnichannel journey look like? How might offline retail and omnichannel play complementary roles in the consumer journey? · How can DTC…

דיגיטל בריטייל הפיזי – איזה רשת עושה את זה הכי טוב?
בסיור החנויות האחרון, מעבר להתרשמות הכללית ששיתפתי לגביה בפוסט נפרד, רציתי גם לראות ולבחון את השילוב של דיגיטל בתוך החנויות הפיזיות. הריטייל הישראלי עוד מנסה להבין כמה ואיזה דיגיטל נכון לו בחנויות מבחינת חווית צרכן, נוחות תפעול וכו אבל מה שיש הוא בהחלט נקודת פתיחה טובה. און – בפינה בסנטר יש מתקן שהוא אחד…

בואו נדבר רגע על מלאי
כן כן… אני יודע… זה חלק משעמם ואפור בעסק שלא רוצים להתעסק איתו כי אין כוח והרבה יותר כיף להתעסק עם מכירות, לקוחות, רווחים ושיווק. והמלאי? הוא יושב שם במחסן. פעם בשנה סופרים אותו, רואה החשבון ממלמל משהו שיש יותר מידי ובגדול ממשיכים הלאה. אבל מה לעשות שלמלאי יש השפעה אדירה על העסק. על היציבות….

שימו עין על פוט לוקר – משהו משתנה שם לטובה
שימו עין על פוט לוקר – משהו משתנה שם לטובה. נראה שמארי דילון, המנכ”לית החדשה (שנה וחצי) מתחילה לעשות את השינוי המיוחל. הרקע לפיצוץ ביחסים לפני כשלוש שנים בין נייקי ופוט לוקר הייתה כמובן האסטרטגיה של נייקי שמתעדפת את ערוץ המכירה הישיר בחנויות הפיזיות ובאונליין על פני הערוצים הסיטונאים כמו של פוט לוקר. אבל לא…
נייקי דיווחה ביום חמישי האחרון את תוצאותיה הכספיות לרבעון ה4 ולשנה כולה (השנה הפיסקלית מסתיימת במאי).
התוצאות, בכל פרמטר, היו גרועות: ההכנסות ירדו רבעון חמישי ברציפות, ערוץ המכירה הישירה ירד, נייקי דיגיטל התרסק ואפילו הערוץ הסיטונאי ירד. הרווח הגולמי ירד בגלל הנחות עמוקות וכמוהו הרווח הנקי למניה.
אז איך קורה שהדוחות ככה והמניה עולה אתם שואלים?
אמ;לק – כי וול סטריט חושבת שראינו את התחתית בנייקי ומפה זה יילך וישתפר (האמת -גם אני).
אמון בהנהלה זה הדבר החשוב ביותר בוול סטריט שמפגינה אפס סלחנות לחברה שלא עומדת בתחזיות שלה.
ובהנהלה הנוכחית יש הרבה אמון. לפחות כרגע.
תחילה ההנהלה תיאמה ציפיות עם המשקיעים והדגישה שקודם יהיה רע לפני שיהיה טוב.
והמצב באמת היה רע:
תחרות מכל עבר, עודף קיצוני של מלאי, ערוץ סיטונאי שהוזנח, הנחות עמוקות בערוץ הדיגיטל שאמור להיות ספינת הדגל, שחיקה של נעליים אייקוניות כמו ג’ורדן, אייר פורס 1 ודאנק ,חוסר בחדשנות ועוד.
החברה סימנה את הרבעון ה4 כשיא השפל ומשם תתחיל עליה.
תוצאות הרבעון הרביעי היו פחות גרועות מהצפוי ועקפו קצת את קונצנזוס האנליסטים אבל לא זה מה שהזיז את המניה.
מה שהעיף את המניה הייתה שיחת המשקיעים לאחר הדוחות.
נתעכב קצת על זה:
היחס בין מכירות ספורט ואופנת ספורט מתקרב לשיווי משקל בריא. הקטנת כמויות הכרחית של דגמים רוויים כמו אייר פורס 1, דאנק וג׳ורדן הובילה לירידה של 20% במכירות ועד 30% ברבעון הנוכחי. המשמעות הכספית של ההחלטה להקטין כמויות לטובת הטווח הארוך היא איבוד הכנסות של מיליארד דולר (!) ברבעון הנוכחי.
תחום הריצה הוא הראשון להוציא את נייקי מהבוץ ולמעשה הוא כבר החל למשוך את העגלה עם מספר דגמי ריצה מוצלחים מאוד כמו וומרו ופגסוס.
בארה״ב באירופה רואים שינוי כיוון בביצועי תחום הספורט (ריצה ואימון) אך זה פחות ניכר בתוצאות הכלליות כיוון שנייקי עדיין מנקה באגרסיביות עודפי מלאי ע״י הנחות עמוקות. עם זאת, בשוק הסיני יש עדיין בעיה שדורשת גישה היפר-לוקאלית בחנויות נייקי.
עבודה רבה יש גם בתחום נייקי דיגיטל כדי להחזיר את הפלטפורמה להיות פרימיומית שמוכרת במחיר מלא. נייקי חתכה הוצאות שיווק שהביאו טראפיק מוטה פרפורמנס ולכן רואים ירידה במכירות.
בתחום המכסים נייקי ציינה שהיא פועלת לצמצום הייצור בסין מ16% מסה”כ הנעלים שנמכרות בארה”ב למספר חד ספרתי גבוה.
נייקי נתנה תחזית לרבעון ראשון וצופה ירידה במכירות של כ5%. פחות ממה שצפו האנליסטים.
אבל הבומבה הגדולה הייתה התאריך שההנהלה סיפקה שמסמן את סוף הפאזה של הריסט ושינוי הכיוון שמשם החברה תחזור לצמוח: סוף חציון ראשון של שנת 2026 (כלומר 1.12.2025 בשנת נייקי). החברה, שכבר מחזיקה ביד את ההזמנות לעונת הולידיי (אוק-נוב-דצמ), ציינה שיש גידול בהשוואה לשנה עברה.
אלו היו ה-בשורות שוול סטריט חיכתה להן.
או כמו שאליוט היל מנכ״ל נייקי אמר: הגיע הזמן להפוך את הדף.
לוקח זמן לסובב ספינה כ”כ גדולה, ומי שציפה לפתרונות קסם, כמו החבר’ה בצינור, פשוט לא מבין איך התעשייה הזאת עובדת.
ויזל קיבל החלטה סופר נכונה ב2015 כשהחליט להיכנס לתחום הספורט. שוק הספורט העולמי רק הולך וגדל ואתה תמיד שואף ללכת עם המוביל הבלתי מעורער.
נייקי סוגרת שנה חלשה עם מכירות של למעלה מ 46 מיליארד דולר (חלשה כן?) שזה יותר, שימו לב, ממכירות אדידס, לולולמון, און קלאוד והוקה ב-י-ח-ד ועדיין יישאר לכם עודף של 3 מיליארד דולר.