פוסט מספר 3 מתוך ביקור בהולנד. והפעם על משהו הרבה פחות זוהר: חוסר מידות, הפסד מכר ועל ההוא שחי בהכחשה 👇

את רשת Bever הזכרתי כבר בפוסטים קודמים אבל הנה הסיבה למה:

לפני כמה זמן פניתי למנכ”ל של ביבר שעבד מולי בנייקי והצעתי את הפתרון של Belle AI במידה ויש להם בעיות של הפסד מכר כתוצאה מחוסר מלאי ברשת.

התשובה הייתה חדה וברורה: אין לנו בעיה כזאת.

אין אז אין. הוא שם. אני פה. אין לי באמת דרך לבדוק את זה.
עד שהגעתי להולנד…

מה אגיד ומה אומר – זה לא טוב. דודו.

המנכ”ל טען שאין בעיה?
בפועל יש בעיה. גדולה. מאוד מאוד.

נכנסתי וצילמתי שתי חנויות.
עברתי מודול מודול רק של הקולקציה חדשה. מעולם לא נתקלתי בחוסר מידות כ”כ קיצוני.

בעוד שבדגמים שעולים לסייל דווקא נרצה לראות הידלדלות של הסחורה, בדגמים של קולקציה חדשה זה לא פחות מאסון כי מדובר בהפסד מכר ישיר כתוצאה מחוסר מלאי.

בלי להיות מומחה גדול מידי, אם רואים בעין פחות מ-5 יחידות ביגוד על המודול, יש חוסר במידות בגלל שמנעד המידות המינימלי הוא 5 (XS, S, M, L, XL).
ככל שיש פחות יחידות על הסטנד – ההפסד גדול יותר.

במציאות בחנות היו המוןןןןן מודולים עם 2 יחידות מדגם. בד”כ מידות קצה כמו XXL. עמדות תלייה ריקות לגמרי. ממש מכמיר לב.

שאלתי את המוכר הנחמד למה אין להם מידות בחנות. ענה לי בשיא הרצינות ובלי להתבלבל שאם נגמר להם הם שולחים לחנות אחרת. מה אגיד לך – אחלה שירות.

ומה לגבי אלו שמתייאשים שאלתי? שלא רוצים או לא יכולים להיטלטל לחנות אחרת ופשוט מוותרים על הרכישה? מה לגבי הפסד המכר? הוא לא ענה. רק משך בכתפיים וחייך חיוך הולנדי נבוך.

בקיצור או שהמנכ”ל חי בהכחשה שאין בעיות מלאי ברשת או שהוא חי בסרט שהוא נותן שירות טוב. בכל מקרה, אף אחת מהאפשרויות לא לטובתו.
עדיין לא מאוחר לפנות לBelle AI. 😊

נכנסתי גם לחנות H&M הסמוכה.
גם שם – חוסר מידות קיצוני. נשים גברים וילדים/נוער. התמונות מדברות בעד עצמן.
ומעשה שטן, החוסר מורגש הכי חזק דווקא במידות הפופולאריות כמו לארג’ ומדיום.

על הדרך ובכלל מבלי להתכוון גם נתקלתי בחוסר מידות בנייקי:

רציתי למדוד את ה#VOMERO18 שהיא נעל מעולה לפי פידבקים של רצים ולפי הדיווחים של נייקי (מכירות של מעל 100 מיליון דולר של הדגם מאז ההשקה).

ביקשתי את הנעל בצבעים הקלאסיים של שחור לבן אבל לא היה במידה שלי…המידה הכי גדולה שהייתה זמינה היא 9.5, כלומר 42.5.
כל מה שמעל – אזל 😱

למרות שהחנות שהייתי בה היא חנות זכיין (ריטיילורס הישראלית) יש אפשרות להזמין דרך המוכרן ישירות מהאתר של נייקי ומשלוח שמגיע תוך יומיים. אבל מכיוון שהייתי כבר צריך לטוס והמוכרן לא ידע לענות מה קורה במקרה ואני רוצה להחזיר בארץ ושלח אותי לדבר עם שירות הלקוחות, וויתרתי.
גם פה, ולמרות שהשתדלו מאוד התוצאה היא הפסד מכר. מבאס עבורם.

לסיכום הולנד אמנם מצטיינת מאוד בריטייל-טק אבל בנושא אחד של ניהול מלאי יש לה עוד הרבה לאן להשתפר.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *