נייקי משנה את הסלוגן המיתולוגי???
לפני כשנה Sharon Kedem-Shanny ואני דיברנו בפודקאסט על נייקי וספציפית על הסלוגן JustDoIt# שקצת איבד את הזוהר וההילה שלו.

האמת שהפודקאסט התיישן לא רע וחזה קדימה כמה דברים כמו החלפת המנכ”ל, אבל בהקשר של הסלוגן האלמותי הצענו שצריך פנייה קצת אחרת ושונה לקהל הצעיר.
לקח קצת זמן אבל בסוף נייקי הקשיבו לנו 😊 וכעת, אחד הסלוגנים הכי מוכרים בעולם עובר מתיחת פנים.

אז האם נייקי משנה את הסלוגן?
התשובה היא לא באמת.
לא כך כל מהר מוותרים על כזה סלוגן חזק ועוצמתי.

נייקי נוקטת בטקטיקה השיווקית הזו לא מעט.
היא בעצם לוקחת נכס מאוד מוכר שלה ומגישה אותו שיווקית מעט שונה, באריזה יותר רעננה רק כדי לחזור בסוף לנכס המקורי.

וזה בדיוק המקרה.
אבל למה בכלל צריך מתיחת פנים? עבור מי?
נייקי מזהה חולשה בקרב הצעירים. היא עדיין מותג קול אבל פחות. יש שחיקה. מותגים אחרים סקסיים יותר נוגסים בה. בביגוד ובנעליים. בבטן הרכה. הצעירים.

אז היא רוצה להעיר אותם.

ולכן, לפני שבוע במהלך פתיחת עונת ה-NFL השיקה נייקי את “Why Do It”.
הפרסומת בת 60 השניות מכוונת לקהל הצעיר דרך שימוש בכוכבים צעירים מאוד כמו קרלוס אלקראז (בן 22), קייטלין קלארק (23) או ויניסיוס ג’וניור (25) או מאוד אהובים כמו לברון ג’יימס.

Just Do It שהגיח לאוויר העולם די במקרה ב1988 במשרדי חברת פרסום בעת ישיבת בריפ שגרתית בדרך לקראת עוד קמפיין פרסומת של נייקי, הפך להיות הרבה יותר מסיסמה בפרסומת.
הוא הניע דור שלם לפעולה, לאקטיביות ואפילו להגדרה עצמית.
אבל לא לעולם חוסן, והסלוגן הוותיק נדרש לעבור התאמות למציאות הנוכחית.

עם זאת, הוא לא הולך לשום מקום. הוא מושרש כל כך חזק בתרבות ובמוצרים של נייקי שאין סיכוי בעולם שיוותרו עליו.
הנה משפט חזק שסוגר את הפרסומת

“You could give everything you have and still lose. But my question is… what if you don’t?”

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *