קסטרו האחרונה לדווח מבין חברות האופנה סיכמה היום רבעון במגמה מעורבת. הנה דברים שאמרתי לנווית זומר מ YNET (לינק בתגובה ראשונה)
“הדוח של קסטרו מציג תוצאות מעורבות. מחד ההכנסות עלו, אך מאידך הרווח התאפס. לצד פעילויות מצליחות מאוד כמו אורבניקה והודיס, שדיווחו מוקדם יותר החודש, המותג קסטרו עדיין מכביד על שורת הרווח, הגם שפחות מבעבר, והפעם גם הצטרפה פעילות איב רושה בארה”ב וההחלטה המפתיעה לבטל חוזי חכירה להתמקד בפעילות סיטונאית ומכירה מקוונת”.
וביותר מפורט:
במגזר האופנה אורבניקה והודיס הראו תוצאות נהדרות. כתבתי על כך כשדיווחו.
המותג קסטרו הציג תוצאות של “פחות אבל כואב”. המותג ממשיך להפסיד ולהכביד על שורת הרווח של הקבוצה. הוא רשם ירידה במכירות של 136 מיליון שח (כתוצאה מסגירת חנויות) והפסד תפעולי של 8 מיליון שח (צמצום מול הפסד של 11 מ שנה שעברה).
לצד מגזר האביזרים שרשם עוד רבעון נהדר, מגזר הטיפוח והקוסמטיקה רשם במפתיע רבעון חלש.
אבל לדעתי הסיפור הגדול הוא בכלל במגזר “אחרים לא מיוחסים” שרשם הפסד תפעולי של כמעט 6 מיליון שח ומשפט אחד קטן בעמוד מספר 9 בדוחות.
ב”מגזר אחרים לא מיוחסים” הכוונה לפעילות של איב רושה בארה”ב.
והמשפט הקטן מתייחס להסבר על השינוי ברווח התפעולי של הקבוצה עקב “עלויות תפעול לצורך החדרת המותג בארה”ב וביטול חוזי חכירה עקב התמקדות בפעילות המכירה המקוונת והסיטונאית”.
כזכור קבוצת קסטרו, שמאז 2015 משמשת הזכיינית בישראל קיבלה לפני כשנה את הזיכיון מאיב רושה הצרפתית להפעלת המותג בארה”ב ל20 שנה ותכננה לפתוח בשנים הקרובות עשרות נקודות מכירה של איב רושה בארה”ב כדי לנסות לחדור לשוק ענק (ותחרותי מאוד!) של 100 מיליארד דולר. ברור שהצלחה בשוק כמו ארה”ב זה גיים צ’יינגר עבור קבוצת קסטרו.
כלומר, קסטרו שתכננה כאמור לפתוח עשרות סניפים פיזיים, מאטה, ואולי עוצרת, את התוכנית ההתרחבות הפיזית ומתמקדת כעת בערוצי הפצה אחרים. האם ההחלטה המפתיעה מעידה על קשיים לא צפויים בהפעלת סניפים פיזיים בצורה ישירה?