הרצאות

1. תרבות הסניקרס דרך העיניים של מותג הספורט הגדול בעולם – NIKE
על מה נדבר:
בהרצאה זו נסקור את מורשת הסניקרס מהזווית של מותג הספורט הגדול בעולם.
בתחילה ניגע בשלבים מרכזיים של התפתחות תרבות הסניקרס החל משנות ה-70, תרבות הברייקדאנס המחתרתית ברחובות הארלם ועד ימינו.
משם נעבור לטרנדים מרכזיים שהשפיעו על הביקוש לסניקרס ואשר הביאו אותו למיינסטרים. נספר את הסיפור של אייקונים וותיקים של נייקי כמו Air Force, Dunk, Cortez וכמובן כמובן – Jordan! נתעכב על איך מצליחים להישאר רלוונטיים אחרי עשרות שנים.
נסיים במגמות עכשוויות ואתגרים העומדים לפני התעשייה בכלל ונייקי בפרט בראיה לעתיד וניסיון לחזות לאיפה הולכים מפה.
2. אסטרטגיה – איך נייקי מייצרת ומשמרת את היתרון התחרותי שלה?
על מה נדבר:
בהרצאה זו נדבר על ההימור המעניין והמסוכן של אסטרטגיה ה- DTC. Direct-To-Consumer. נסביר מה הוביל את נייקי להחלטה הזו ונבחן סיכונים והזדמנויות שניצבים בפני המהלך.
לאחר מכן נדבר על הנגזרות של האסטרטגיה כמו: אסטרטגיית הפצה ויצירת FOMO (או במילים אחרות: “למה תמיד נגמר ג’ורדן בחנות”), חדשנות מוצרית והקשר למשחק הכדורסל, סידור השוק ומניעת תחרות בין קמעונאים.
נסיים בציפייה לעתיד ונבחן מתחרות חדשות צעירות ורעננות בתחום שעשויות לאיים על הדומיננטיות של נייקי.

3. Never Ever Miss the Next Messi
על מה נדבר:
נבחן תחילה איך נייקי מחברת בין ספורט מקצועי ושיווק. נסביר את תחום ה- Sport Marketing, איך הוא עובד, איך הופכים לדומיננטיים, איך מודדים הצלחה ואיך ואיפה מזהים היהלומים הגולמיים.
לאחר מכן נספר את סיפור ההצלחה של טאלנטים עולמיים בתחומי ספורט שונים: רונלדו, ג’ורדן, טייגר וודס, לברון וסרינה והחיבור שלהם לנייקי.
ונסיים במגמות עכשוויות, כישלונות ופיגועים תקשורתיים בתחום.
4. איך נייקי נהייתה נייקי – מבט דרך הפריזמה של עולם הפרסום
על מה נדבר:
ניגע ונספר את הסיפור של קמפיינים חשובים ומשמעותיים שעיצבו את האופן שבו הצרכנים תופסים את המותג NIKE. נספר את הסיפור של:
- Just do it
- קולין קפרניק
- Empowering Her
- ברייקינג 2
- מונדיאלים
- Joga Bonita

5. הסיפור של נייקי
על מה נדבר:
חברת נייקי כבר בת 50. נחזור בזמן לספר היכן הכל החל. נסקור נקודות מרכזיות בחיי החברה מהיום הראשון ועד ימינו. מי מכר נעליים מהבגאז’ של האוטו ומי ייצר נעליים במכונה להכנת וופל בלגי? כמה שילמו למעצבת הגרפית תמורת עיצוב הסווש – מהלוגואים המוכרים ביותר בעולם ומה הקשר בין האצטקים לנייקי.
נתעכב על שנות ה-80 וה-90 שהיו שנים של צמיחה גדולה בפעילות ושנים מעצבות בתחום קטגוריות הכדורסל, הכדורגל והאופנה.
נסיים את המסע בזמן בימינו אנו והמתמקדות של נייקי בתחומי הטכנולוגיה, האונליין, וחווית הצרכנים הצעירים.